4.10.07

Είναι μια νέα αγορά


"Ζουν, εργάζονται, καταναλώνουν, σπουδάζουν, ταξιδεύουν, κάνουν διακοπές. Ερωτεύονται, δημιουργούν φιλίες, οικογένειες, εταιρείες, περιουσίες, πολιτισμό. Είναι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο ψυχές".

Στην αρχή της ανάγνωσης αυτού του κειμένου που προέρχεται από το κλαδικό περιοδικό Marketing Week αναρρωτιέσαι ποια είναι αυτή η πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία κοινού, έτοιμου να αποτελέσει στόχο των ανθρώπων του μάρκετινγκ. Στην αμέσως επόμενη σειρά ανακαλύπτεις ότι πρόκειται για τους μετανάστες. Και η εισαγωγή στο άρθρο αυτό, δεν οφείλεται στην γνωστή σε μένα ευαισθησία του αρθρογράφου, αλλά στο ίδιο το περιεχόμενο που ούτε λίγο ούτε πολύ, προτίθεται να πείσει τους ανθρώπους της πιάτσας ότι μπορούν να κάνουν πολύ καλές business, εάν αρχίσουν να συμπεριφέρονται στους μετανάστες σαν καταναλωτές. Η μεταστροφή είναι καταπληκτική. Οι μετανάστες από κλέφτες, δολοφόνοι, αμόρφωτοι, επικίνδυνοι ή ό,τι άλλο μπορεί να βάλει στο μυαλό του ο κάθε ευφάνταστος παραθυρολόγος της TV, ή ο αρθρογράφος της κάθε φυλλάδας, ξαφνικά, έχοντας δουλέψει σαν σκυλιά και έχοντας αποκτήσει ένα ικανοποιητικό εισόδημα, αποκτούν και μια εξαιρετική υπόσταση. Εχουν κατακτήσει την απόλυτη ιδιότητα κοινωνικής αναγνώρισης. Εγιναν επιτέλους καταναλωτές. Με την πιστωτική τους κάρτα, ή έστω με τα τσαλακωμένα μετρητά τους, γίνονται δεκτοί στους κόσμους των απανταχού The mall.

Το άρθρο αυτό, ανεξαρτήτως της στόχευσης και του περιεχομένου του, είναι ίσως από τα πιο ψύχραιμα και ειλικρινή με τον εαυτό τους άρθρα για τους μετανάστες που δημοσιεύτηκε σε μέσον απευθυνόμενο στο main stream κοινό. Tα στατιστικά στοιχεία που παρατίθενται είναι ψαγμένα, αυτοί που μιλούν είναι υπεύθυνοι γιατί ξέρουν ότι μιλούν σε εταιρείες με τεράστιους προϋπολογισμούς προβολής και όχι στο φοβικό, προβατοποιημένο κοινό των Μέσων. Οι αλήθειες είναι συντριπτικές. Οι μετανάστες στην ελληνική επικράτεια, κυρίως προερχόμενοι από την περιοχή των Βαλκανίων, είναι σε ποσοστά 60% απόφοιτοι μέσης και ανώτερης εκπαίδευσης, ήδη το 15% από αυτούς σπουδάζει στο πανεπιστήμιο και το 56,7% από αυτούς έχει ήδη αυτοκίνητο. Φαίνεται ότι οι πρώτοι που θα αγαπήσουν πολύ τους μετανάστες στη χώρα αυτή θα είναι οι marketeers.

Χρύσα Πανταζή

Δεν υπάρχουν σχόλια: