3.11.07

48o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ












ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ – ΛΗΞΗΣ

Δύο σύγχρονοι, ιδιόρρυθμοι ταξιδευτές του σελιλόιντ θα σημαδέψουν την έναρξη και τη λήξη του 48ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Την αυλαία θ’ ανοίξει στις 16 Νοεμβρίου ο Ουόνγκ καρ-Ουάι με το νεο-ρομαντικό My Blueberry Nights και θα κλείσει στις 25 Νοεμβρίου ο Γουές Άντερσον με το γλυκόπικρο The Darjeeling Limited.

Τόσο η ταινία έναρξης, όσο και η ταινία λήξης εναρμονίζονται απόλυτα με το πνεύμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, καθώς φέρουν τις υπογραφές δυο δημιουργών με ιδιαίτερη κινηματογραφική γραφή, δύο καλλιτεχνών με προσωπικό στίγμα και ξεχωριστή θέση στο σύγχρονο κινηματογραφικό στερέωμα.Ο μελαγχολικός στιλίστας Ουόνγκ καρ – Ουάι, στον οποίον το Φεστιβάλ έχει πραγματοποιήσει μεγάλο αφιέρωμα στο παρελθόν, είναι μια από τις σπουδαιότερες μορφές του ασιατικού σινεμά των δύο τελευταίων δεκαετιών, εκπρόσωπος ενός κινηματογράφου που δεν επαναπαύεται στις αισθητικές του σιγουριές, ανήσυχου και ασυμβίβαστου. Ο ιδιοσυγκρασιακός Γουές Άντερσον από την άλλη, διαθέτοντας μια από τις πιο καινοτόμες, οξυδερκείς ματιές του σύγχρονου αμερικανικού κινηματογράφου, καταφέρνει να εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο το αίσθημα και το πνεύμα της εποχής του.

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ

MY BLUEBERRY NIGHTS

Ο Ουόνγκ καρ-Ουάι, το «τρομερό παιδί» του κινηματογράφου του Χονγκ Κονγκ, αφήνει για πρώτη φορά τον αγαπημένο του τόπο και, μέσω της ηρωίδας της νέας του δημιουργίας, που ενσαρκώνεται από την συνθέτρια-τραγουδίστρια Νόρα Τζόουνς στην πρώτη της επαφή με τον κινηματογραφικό φακό, ταξιδεύει από ακτή σε ακτή ανακαλύπτοντας τη δική του Αμερική. Θέλοντας να ξεπεράσει το οδυνηρό τέλος της πενταετούς σχέσης της, η Ελίζαμπεθ πλανιέται στις Ηνωμένες Πολιτείες, από τη Νέα Υόρκη στο Μέμφις και από εκεί στο Λας Βέγκας και στην Καλιφόρνια. Στο δρόμο γνωρίζει διάφορους άλλους, σημαδεμένους από τη ζωή, χαρακτήρες ( στους ρόλους οι Τζουντ Λο, Νάταλι Πόρτμαν, Ρέιτσελ Γουάιζ, αλλά και Ντέιβιντ Στράδερν, ο οποίος θα τιμήσει το Φεστιβάλ με την παρουσία του), που ο καθένας τους έχει να πει τη δική του τραγική ιστορία αγάπης. Tαυτόχρονα της δίνεται η ευκαιρία να επανεξετάσει τα δικά της πιστεύω, να ισορροπήσει τον εύθραυστο εαυτό της, ν’ αναζητήσει τα αίτια του πόνου της και, φυσικά, να παραδοθεί στην αγαπημένη της συνήθεια: Tην απόλαυση μεταμεσονύκτιων γλυκισμάτων... Ο Ουόνγκ Καρ Ουάι, μαζί με το νέο του διευθυντή φωτογραφίας, Ντάριους Κόντζι, την ακολουθεί σε κάθε μίλι και σε κάθε σταθμό, ενορχηστρώνοντας και χρωματίζοντας αυτό το ενδοσκοπικό road-movie και, παράλληλα, σκιαγραφώντας την αμερικανική κουλτούρα και ψυχή μέσα από το δικό του συναρπαστικό αισθητικό πρίσμα.

ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ

THE DARJEELING LIMITED

Μετά τις υποβρύχιες περιπέτειες του εκκεντρικού Στιβ Ζισού, ο αεικίνητος Γουές Άντερσον ανοίγει για μια ακόμη φορά την πόρτα στο ιδιότροπο σύμπαν του, για να μας προσκαλέσει σ’ ένα ταξίδι συμφιλίωσης στην εξωτική Ινδία. Mετά το θάνατο του πατέρα τους, τρία αποξενωμένα αδέλφια, ύστερα από προτροπή του μεγαλύτερου Φράνσις (Όουεν Γουίλσον), ταξιδεύουν με το τρένο «The Darjeeling Limited» στην Ινδία για να συναντήσουν τη μητέρα τους (Αντζέλικα Χιούστον). Ο Φράνσις επιθυμεί να έρθει και πάλι κοντά με τους μικρότερους αδερφούς του: Το μεσαίο Πίτερ (Άντριεν Μπρόντι), που δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την εγκυμοσύνη της γυναίκας του, και το μικρό Τζακ (Τζέισον Σουόρτζμαν), που ακόμα βασανίζεται από εμμονές για την πρώην του. Κουβαλώντας τα υπάρχοντά τους σ’ ένα πλήθος αποσκευών, ένα φορτίο που τους βαραίνει κυριολεκτικά και μεταφορικά, οι τρεις αδερφοί μπλέκουν καθ’ οδόν σε διάφορες περιπέτειες και ό,τι άλλο τους επιφυλάσσει το ευρηματικό σενάριο των Γουές Άντερσον, Ρομάν Κόπολα και Τζέισον Σουόρτζμαν. Tόσο η αστεία όσο και η μελαγχολική χροιά που χαρακτηρίζει τη φιλμογραφία του Αμερικανού δημιουργού, αναδεικνύονται μέσα από την προσεγμένη φωτογραφική αισθητική του Ρόμπερτ Γιόμαν, μόνιμου συνεπιβάτη του Άντερσον, σε κάθε ταξίδι του στις δύσκολες και πάντα γεμάτες με εκπλήξεις ανθρώπινες σχέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: